موضوع انشا: چادر


چادر تکراری شده ؟؟؟ !!!


میگویند دمده شده، کلاس ندارد !!!


ولی برای من هنوز هم زیباست

البته میدانی چادرِ خالی زیبا نیست


چادر با نگاه ورفتار عفیف زیباست


این تکه پارچه تکراری زیباست چون چادرِ بانو زهرا(ع) است ...


این تکه پارچه ی تکراری زیباست چون رضایتِ محبوب است...       
      
     
   


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : پنجشنبه ٢٤ بهمن ۱۳٩٢ | ۱۱:٢۳ ‎ق.ظ | نویسنده : انسان | نظرات ()

همان گونه که پیری و ضعف، زمینه هجوم کسالت و بیماری‌ های گوناگون می‌گردد، گاهی یک گناه کلیدی است یعنی زمینه و کلید انواع گناهان دیگر می‌شود...

 

 

« بسم الله الرحمن الرحیم »

 

همان گونه که پیری و ضعف، زمینه هجوم کسالت و بیماری‌ های گوناگون می‌گردد، گاهی یک گناه کلیدی است یعنی زمینه و کلید انواع گناهان دیگر می‌شود.


۱ـ حسادت

انسان را به انواع گناهان مانند کارشکنی، تهمت، دروغ و سوء قصدها و… وادار می‌کند.

امام صادق علیه السّلام می‌فرمایند:

    اِنَّ الحَسَدَ یَأکُلُ الایمانَ کَما تَأکُلُ النّارُ الحَطَبَ

    همانگونه که آتش، هیزم را می بلعد، حسادت ایمان را می بلعد.[۱]

انسان حسود به هر تلاشی که رقیب خود را بشکند، دست می زند.


۲ـ بُخل و حرص

بخل سبب ندادن زکات و خمس و ترک انفاق می‌شود، به علاوه مردم از بخیل خوششان نمی‌آید و همین موجب بدگویی ها و سوء ظن‌ها می‌گردد.

امیر المؤمنین علیه السّلام می‌فرمایند:

    البُخلُ جامِعٌ لِمساوی العُیُوب و هو زِمامٌ یقادُ بِه الی کُلِّ سُوء

    بخل، جامع و گردآورنده همه‌ی بدی هاست، و افساری است که همه‌ی بدی‌ها را به سوی خود می‌کشاند.[۲]

حرص نیز سبب گناهانی مانند: کم فروشی، احتکار، گران فروشی، رشوه خواری، تملق و انواع بی‌تقوایی‌ها می‌شود.


۳ـ دروغ

انسان با دروغ گفتن خود را توجیه می‌کند و زیر پوشش توجیه‌های دروغین، صدها گناه دیگر بروز می‌کند. امام حسن عسکری علیه السّلام می‌فرمایند:

    جُعِلَت الخَبائثُ کُلّها فی بَیتٍ و جُعِلَ مِفتاحُها الکِذبَ

    تمام زشتی ها در اتاقی قرار داده شده، و کلید آن، دروغ است.[۳]

 

۴ـ خشم

این گناهی است که سبب فحش، غیبت، دشمن تراشی و انواع زشتی‌ها می‌شود.

امام حسن عسکری علیه السّلام می‌فرمایند:

    الغَضَبُ مِفتاحُ کُلِ شَرّ

    خشم (بی کنترل) کلید هر بدی است.[۴]

البته عیوب و گناهان دیگری نیز وجود دارند که زمینه ساز گناهان دیگر می‌شوند، مانند: بدگمانی، حرام خواری، شراب خواری، ستیزه جویی، ترس، تکبر و…

پی‌نوشت:
[۱]. بحارالانوار، ج۷۳، ص۲۵۵.
[۲]. بحارالانوار ، ج۷۳، ص۳۰۷؛ نهج البلاغه، حکمت ۳۷۰.
[۳]. بحارالانوار ، ج۷۲، ص۲۶۲.
[۴]. تحف العقول، ص۵۸۱.

منبع : اینجا


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : جمعه ۱۱ بهمن ۱۳٩٢ | ۱٠:۱٧ ‎ب.ظ | نویسنده : انسان | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.